Monday, February 21, 2011

kesedihan~

Kesedihan? Pernah ke anda rasa sedih? Tipulah kalau kate tak pernah kan? dan sebenarnya dah macam jadi lumrah kehidupan. setiap orang akan merasa sedih. nak wat cam mane. kesedihan tu datang tanpa di undangkan? mcm aku. rase sedih. terasa hati. tapi nak wat cam mane? nak di luah pade siape kalau org yang kita harapkan untuk wat kite bahagia itu lah yang membuat kite sedih? aku sedih. sangat sedih? tipulah kalau aku kata aku tak pernah bahagia. mungkin kali ni waktu aku untuk sedih. dugaan. aku terima seadanya. cume aku terkilan. kenape die yang buat aku sedih. aku pernah terluka. aku pernah kecewa. dan cukuplah bagi aku itu pengakhiran cerita. aku takut? yaa. aku sangat takut. sekali aku terjatuh. aku mampu untuk bangun. aku cuba merangkak. walaupun payah. berkali aku jatuh dan berkali juga aku cuba berpaut untuk bangun. akhirnya aku bangkit dari kekecewaan. walaupun cuba untuk melupakan. aku berjaya. sebab aku masih ade kekuatan. tapi sekiranya aku jatuh sakali lagi. aku takut aku tak mampu lagi merangkak. apatah lagi untuk bangun. duhai hati. cukup-cukuplah terluka. aku ingin tersenyum seperti biasa...

No comments: